ANASAYFA / Kupa Terapisi / Kuru kupa terapisi ve Hacamat (yaş kupa) nedir? Nasıl yapılır? Faydaları?
Kuru kupa terapisi ve Hacamat (yaş kupa) nedir? Nasıl yapılır? Faydaları?

Kuru kupa Terapisi ve Hacamat (Yaş Kupa) arasındaki fark nedir? Kuru kupa ve yaş kupa yani hacamat nasıl yapılır? Kupa terapisinin faydaları nelerdir? Doktor Sevil Kılıç kupa terapisine dair en çok merak edilen soruları yanıtladı.

‘Bardak Çekme’ veya ‘Kupa çekme’ olarak da bilinen Kupa Terapisi (Kupa Tedavisi), bir hastalıktan veya rahatsızlıktan kurtulmak ya da genel sağlığı koruma amacıyla, bölgesel vakum oluşturmaya dayanan tedavi yöntemidir. Kuru kupa tedavisinde sadece kupalar ile tedavi uygulanır ve bitirilir. Yaş Kupa Tedavisi olarak da tanımlanan Hacamat‘ta ise kupa tedavisi sonrası deride neşter ile ufak kesikler açılır ve kan dışarı aktarılır.

2 yorum

1. Merhaba kupa terapisi yapılıp çiziklerle kan akitiliyor kanimda ensin yaptirdigimda para büyüklüğünde pıhtılaşmış koyu renkli kan çıkıyor neden olduğunu merak ettim bilgilendirirseniz sevinirim bu işlemin sizde fiatı nedir tşk ler