Amalgam dolgu

Ağızdaki gizli tehlike Amalgam dolgu nedir, riskleri

Civa içeren dolgular çocuklar ve hamile kadınlar için risk oluşturuyor

ABD Gıda ve İlaç idaresi (FDA) dahi amalgam’ın çocuklar için Civa içeren dolgular çocuklar ve hamile kadınlar için risk oluşturuyor.

ABD Gıda ve İlaç idaresi (FDA) dahi amalgam’ın çocuklar için zararlı olabileceğini ve güvenilir olduğuna dair hiç bir kanıt bulunmadığını belirtiyor. FDA’nın 2009 Amalgam kurallarının satır aralarında FDA şunu kabul ediyor:

“Küçük çocukların ve fetüslerin gelişmekte olan nörolojik sistemleri civa buharının nörotoksik etkiğlerine karşı daha hassas olabilir. Ana karnındaki fetüsler ve 6 yaşından küçük çocuklarda uzun süreli sağlık etkilerine dair yok denecek kadar az, sınırlı sayıda klinik bilgi bulunuyor.”

Civa içeren amalgam dolguların, birşey yediğinizde ya da içtiğinizde, dişlerinizi fırçaladığınızda, sakız çiğnediğinizde ve benzer şekilde dişlerinizi kullandığınızda civa buharı çıkışına neden olduklarını gösteren açık kanıtlar var. Bu civa buharı hücre membranlarının içinden geçip kan-beyin bariyerini aşarak merkezi sinir sistemine ulaşıyor. Bu durum psikolojik, nörolojik ve bağışıklık sistemi sorunlarına yol açabiliyor.

Dünya sağlık örgütü solunum yoluyla maruz kalınan civanın bilinen zehirli etkilerini şöyle belirtiyor:

“Civa çok zehirli ve sağlığa zararlıdır. Solunan civa buharının % 80’ini akciğerler emilerek kana geçer, akciğerlere, böbreklere, sinir sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi ve bağışıklık sisteminde hasarlara neden olur. Anne karnında ve gelişim çağındaki çocuklarda yüksek miktarda civaya maruz kalma, görme ve işitme bozuklukları, felç, uyku bozuklukları, duygusal istikrarsızlık ve gelişim bozuklukları gibi sağlığa zararları etkileri vardır.

Amalgam dolguları olanlar nelere dikkat etmeli?

Limonlu ve sirkeli besinler cıvayı çözer. Bu sebeple bunlardan uzak durmalı.
Sakız cıvayı çözer, uzun süreli ve çok çiğneme cıvanın çözülmesine sebep olur.
Sıcak yiyecek ve içecekler de cıvanın çözülmesine sebep olur.

Amalgam dolgunun yol açtığı hastalıklar ve bulgular

Sinir sistemi hastalıkları: Alzheimer, MS, ALS, Parkinson, sinir iltihabı, migren, baş ağrısı, konuşma bozukluğu, ellerde titreme. Bağışıklık sistemi hastalıkları ve romatizmal hastalıklar: Otoimmün hastalıklar (75 kadar hastalığı içerir), enfeksiyona duyarlılık, alerji, iltihaplı romatizma, lupus, mantar.

Sindirim sistemi hastalıkları: Bağırsak sendromu, ülseratif kolit, gastrit, karın şişliği, kabızlık, ishal.

Karaciğer ve böbrek hastalıkları: Böbrek yetmezliği, karaciğer hasarı, kalp hastalıkları, kalp-damar tıkanıklığı, göğüs ağrısı, tansiyon, kalp ritim bozukluğu.

KBB hastalıkları: Sinüzit, kulakta tıkanıklık, kulakta çınlama, koku alma hissinde azalma. boğazda ağrı ve yanma.

Göz hastalıkları: Görme bozukluğu, renk körlüğü, üveit. Solunum sistemi hastalıkları: Astım, bronşit, KOAH.

Cilt hastalıkları: Egzama, sedef, saç dökülmesi, ciltte kızarıklık.

Hormonal hastalıklar: Diyabet, hipotiroidizm, hashimoto, kısırlık.

Psikiyatrik hastalıklar: Şizofreni, depresyon, panik atak, uyku bozukluğu, hafıza kaybı, anksiyete, otizm.

Amalgam dolgunun fiyatlandırması ise klinikten kliniğe ve uygulama kapsamına göre değişmektedir.

Beyin sağlığınız için sevdiklerinizle zaman geçirin